Lars Hauchs første år som direktør for Sono Danmark har budt på fremgang i omsætningen.
Sono Danmarks direktør ser lyst på indretningsmarkedet
I Lars Hauchs første år i chefstolen for Sono Danmark er salget af indretningsløsninger øget med 12 %, og potentialet er endnu større, mener direktøren, som giver sit bagland af dygtige medarbejdere æren for væksten.
Ambitionerne var høje, da Lars Hauch for et år siden tiltrådte som chef for indretningsleverandøren Sono Danmark, der leverer indretningsløsninger til bl.a. garderober, industri, kontorer og skoler. Det første år har budt på en fremgang i omsætningen, og Lars Hauch ser fortsat et stort vækstpotentiale på det danske marked. Derfor regner han med at udvide både produktsortiment og salgsteam i 2024.
‒ Da jeg startede hos Sono Danmark sidste år, var mit hovedmål at løfte omsætningen, siger Lars Hauch i en pressemeddelelse. Det mål har han nået, da det seneste år har ført til en vækst i omsætningen på hele 12 % for Sono Danmark. Men han vil dog ikke tage al æren selv:
‒ At vi kan øge omsætningen på den måde, skyldes især vores medarbejdere, der har været her i rigtigt mange år. De kender kunderne ud og ind, og de brænder for at give dem den absolut bedst oplevelse, fortæller han.
Udvikler nye produkter sammen med kunderne
Sono Danmark er en del af Sono Group, der er Skandinaviens førende indretningsleverandør til opbevaring, industri, kontorer og skoler.
‒ Da jeg startede, overraskede det mig, hvor mange produkter vi faktisk har. For det tæller et sortiment på over 300.000 produkter. Derfor er der heller ikke mange ting, vi ikke kan, og det har vi også bevist det seneste år, siger Lars Hauch og uddyber:
‒ Vi er ikke kun en leverandør, men også en samarbejdspartner for kunderne. Selvom Sono er mest kendt for garderobeskabe, udvider vi også til nye markedsområder, når vi i tæt samarbejde med vores kunder har udviklet nye løsninger.
Sono Groups store bagland betyder, at den danske virksomhed kan trække på et hold af specialister inden for hver produktkategori. Og det giver Lars plads til at fokusere på det, han er bedst til:
‒ Jeg elsker at arbejde med produktudvikling og at komme med noget nyt. Sono Group giver os mange ben at stå på, så der er endnu flere nye og spændende produkter på vej.
Udvider på indretning til skoler og industri
Med baglandet på plads kigger Lars Hauch nu ind i sit andet år ved roret, og for ham er virksomhedens potentiale for vækst stadig stort:
‒ Det næste år kommer vi til at have endnu mere fokus på vores møbelsortiment til skoler. Vi er en del af Skandinaviens største programmer til skolemøbler, og vi har allerede flere gode samarbejdspartnere på området, forklarer Lars Hauch og tilføjer:
‒ Og så kommer vi selvfølgelig heller ikke udenom bæredygtighed og klima. Vi er allerede kommet langt på den grønne rejse, men vi skal fortsat fokusere på miljø og certificeringer, så vi kan blive en af de toneangivende leverandører på markedet.
Der er også nye markeder i sigte:
‒ I 2024 skal vi levere til et endnu bredere marked inden for bl.a. industri, pharma og fødevarer. Derfor kommer vi nok også til at skulle opruste med nye kollegaer, afslutter Lars Hauch.