Sofistikeret badeværelse i rå New Yorker indretning
Gry Fonnesbechs lejlighed i Holbæk er i New York stil med rå industri, minimalisme og velvalgte materialer. Badeværelset er renoveret med messingfarvede produkter fra GROHE, som skaber en følelse af luksus.
Nogle falder for nybyggeri, mens andre falder for ældre landejendomme. Og så er der Gry Fonnesbech og hendes mand, der falder for en helt særlig type bolig.
Den type, hvor man skal starte fra bunden. Senest har familien renoveret en lejlighed med fjordudsigt i Holbæk på det, der tidligere hed Glarmesterskolen.
Gry fortæller, at det netop er det ”tomme lærred”, som er inspirerende:
- Når vi renoverer på den her måde, kan vi få alle rum, lige som vi ønsker dem. Der er ingen tidligere beboere, som har bestemt noget for os, og det ønsker vi heller ikke.
Stilen henleder tankerne på en New Yorker-lejlighed med rå industri, moderne minimalisme og velvalgte materialer.
Badeværelset er gennemført med elementer i den samme messingfarve: børstet Cool Sunrise fra GROHE. Det giver et klassisk udtryk og får samtidig rummet til at fremstå sofistikeret.
- Jeg arbejder med design og møbler, så min interesse for design ligger helt naturligt til mig. På vores badeværelse har vi valgt, at det skal fremstå lyst og klassisk med et italiensk touch.
Sammen med GROHE’s produkter i Cool Sunrise, synes vi, at vi har fået skabt et badeværelse, der rummer både hjemlighed og elegance, siger Gry Fonnesbech.
I badeområdet hænger Euphoria brusesystem, der skaber kontrast til de italienske fliser. Og Essence håndvaskarmaturet bryder med den hvide håndvask. Samtidig er det væghængte Euro Ceramic WC slankt, hvilket giver et stilrent og moderne udtryk.
- Minimalistiske badeværelser er en tendens, som er kommet for at blive. Det minimalistiske look giver også mulighed for at tilføje farver, der skaber kontrast.
Et badeværelse kan nemt få mere personlighed og hjemlighed med armaturer i andre farver end vægge, gulv og møbler. Med GROHE Colors-serien kan forbrugerne helt selv vælge, hvilket design der passer til deres badeværelse, siger Mette Nielsen, leder af Marketing Denmark.