FRAMING var den perfekte udstillingsplatform for 30 designerbrands
- FRAMING har en fantastisk atmosfære, siger tyske Ingo Mauer. Der er masser af ros fra de udstillende designere til fællesudstillingen FRAMING i Odd Fellow Palæet, hvor over 7500 besøgende kom forbi under 3daysofdesign.
København var i sidste uge hele verdens designhovedstad, hvor 3daysofdesign trak designinteresserede til fra hele verden – og mange stod i kø, da FRAMING i onsdags åbnede dørene til tre travle dage i Odd Fellow Palæet. Fra start til slut var der stor trafik på de tre etagers mange smukke rum og i gården foran palæet, og der blev talt rigtig mange forskellige sprog i løbet af de tre dage.
Da portene lukkede fredag aften havde ikke færre end 7500 besøgt FRAMING, heriblandt et stort internationalt publikum. Og der var for de over 30 udstillende brands rig lejlighed til både at hilse på gamle kunder, helt nye kunder og presse fra alle verdenshjørner. Og for de mindre virksomheder var der gode chancer for at skabe ny business og møde producenter og indkøbere. Også designere og arkitekter fra nær og fjern besøgte udstillingen for at finde ny inspiration og møde kolleger og samarbejdspartnere. Så det var tilfredse udstillere, der kunne pakke ned.
Hos svenske String var Peter Erlandsson og Jonas Wetterlöf, hhv. founder og CEO, begejstrede over FRAMING-konceptet, de historiske lokaler og den store interesse fra de mange besøgende:
Foto af Per Mortensen Abrahamsen
- Vi var skuffede over Salone del mobile i Milano, og vil helt sikkert fokusere på 3daysofdesign fremover.
Her er jo en meget større international interesse end for bare få år siden, det har virkelig udviklet sig.
Men her er også rarere at være end i Milano, mere afslappet og uformelt, det passer os virkelig godt!.
Hos tyske Ingo Mauer var konklusionen den samme:
- FRAMING har en fantastisk atmosfære, og her er mere trygt, komfortabelt og hyggeligt end i Milano. Vi føler os allerede hjemme, selvom det er vores første gang! Og det er den perfekte ramme for os, da vi gerne vil ind på det skandinaviske marked. Vi er meget nysgerrige efter at opleve folks reaktioner.
Spanske Expormim lykkedes også med at brande sig overfor skandinaverne:
- Her får vi åbnet dørene ind til et nyt marked, det er helt perfekt!, fastslår Rafael Pons Lluch, Europe Area Manger.
Hos Kasthall var der efter få timers aktivitet stor positivitet:
- Vi har allerede haft besøg fra Sydamerika, Østrig, USA, Japan, Italien, Japan, Schweiz og Spanien, lød det fra den svenske tæppevirksomhed
Også hos Martin Kechayas var der glæde og optimisme:
- Jeg blev allerede den første formiddag kontaktet af gallerier fra Los Angeles og Paris.
Også en anden af FRAMINGs solo-udstillere, Sami Kallio, var imponeret over den store trafik:
- Jeg var i København under 3daysofdesign sidste år og besluttede, at jeg selv ville være en del af eventen i år. Det har jeg absolut ikke fortrudt!".
Amerikanske Emeco var også glade for deres valg af Framing og af København:
- Det er svært at få fokus i Milano. Der sker så meget, det er for overvældende, og der er så mange mennesker, der har så travlt. Her er der mere ro og nærvær. Det er fantastisk. Norske Northern istemmer:
- Vi er vilde med den uhøjtidelige stemning, og skønt at møde så mange mennesker igen. Vi er her for at lancere nye produkter, og det er den perfekte ramme".
Blandt teamet bag danske Form & Refine var der også smil:
- Det går over AL forventning, lød det fra den jyske virksomhed.
- Vi er overvældede over den store interesse og positive respons, vi har oplevet, særligt fra internationale folk. Man kan virkelig mærke, at København og 3daysofdesign for alvor er sat på verdenskortet, fastslår Samira Kudsk, founder af FRAMING.