Jydsk Planteservice skaber grøn indretning hos DLG
Nyt hovedkontor betyder ny indretning. Da DLG flyttede hovedkontor, ønskede de en indretning, hvor grønne planter er i fokus. DLG fik derfor hjælp af Jydsk Planteservice til sparring om den helt rette indretning.
DLG er blandt Europas største landbrugs- og energiselskaber og har over 6500 medarbejdere på verdensplan. 300 af de medarbejdere skulle flytte med over i det nye 7.500 m2 store domicil i Fredericia, som fremover skulle være det nye hovedkontor for DLG.
Det nye domicil skulle indrettes med planter, derfor tog de fat i Jydsk Planteservice, som skulle hjælpe dem med at udnytte de mange kvadratmeter til den helt rette indretning. Thomas Kirkegaard er Facility Manager hos DLG, og han har i mange år arbejdet sammen med Rådgiver i grønne løsninger hos Jydsk Planteservice Mette Offersen om de grønne planter og løsninger hos DLG.
- Vi har fået rigtig god service. Jeg vil især pointere vigtigheden i sparring og rådgivning med Mette Offersen, som er Rådgiver i grønne løsninger hos Jydsk Planteservice. Uden hende havde vi ikke fået så god en løsning. Vi er blevet hørt, samtidig med at vi er blevet kompetent rådet og vejledt. Det er virkelig blevet godt, og jeg er fuldt ud tilfreds, fortæller Thomas Kirkegaard om samarbejdet.
Læs også:
Grønt og sundt indeklima med Para Vert
Positiv respons udefra
Det nye domicil får løbende besøg af kunder, ejere og samarbejdspartnere fra hele Danmark og verden, og derfor er der udover de 300 medarbejdere, som arbejder der fast, altid mange mennesker i huset. Thomas Kirkegaard har dog kun hørt positivt om den grønne indretning – uanset om de kommer fra nær eller fjern.
- Både de medarbejdere, som arbejder her fast, og alle de besøgende vi får, har udelukkende haft positivt at sige om huset især og også de mange planter. Vi har også mange møder med store virksomheder i Danmark. De har alle været meget nysgerrige på hele processen med at bygge nyt, og så har vi kunne give dem lidt gode råd om at bygge nyt og få en grøn indretning. Jeg er ærlig om, hvordan vores samarbejde er, og det her samarbejde med Jydsk Planteservice er supergodt, pointerer han.
Komplimenterer rummene
Det er en alsidig beplantning, de har fået hos DLG. Der er både store træer i atriummet, en plantevæg i kantinen og et hav af store og små planter hele bygningen igennem.
-Jeg havde en holdning til, at der skulle noget grønt ind, og også hvilket grønt det skulle være. Men det er Mette Offersen, som er kommet med forslag, og så har vi udvalgt det, vi synes var flottest og passede bedst ind. Træerne i atriummet passer eksempelvis bare godt ind. Det gør noget helt specielt, at der kommer nogle træer ind, og at vi kan udnytte, at der er højt til loftet, fortæller Thomas Kirkegaard, og fortsætter:
-Plantevæggen er først kommet til senere i processen. Efter et halvt år syntes vi, at der manglede noget i kantinen. Mette kom med forskellige forslag, billeder og et visuelt oplæg på en plantevæg, og det var vi helt med på. Så igen fik vi meget kompetent rådgivning og vejledning. Så jeg synes virkelig, det er et meget tilfredsstillende samarbejde, vi har haft.
Top tilfreds med den grønne indretning
Det er nu blevet dagligdag i DLG, og som med alt andet, så vænner man sig hurtigt til de omgivelser, man er en del af. Sådan har Thomas Kirkegaard det også med den grønne indretning nu. Men det er et plus. For hvis planterne pludselig hang eller var gule, så var han ikke i tvivl om, at han nok skulle lægge mærke til det. Det er dog ikke tilfældet, fortæller han:
-Sanne er vores faste gartner fra Jydsk Planteservice, og hende er vi meget tilfreds med. Vi hyggesnakker lidt indimellem, og hun er meget sød, fleksibel, hjælpsom og lydhør. Hun har også tit en kollega med, og det er dejligt, at gartnerne kommer af sig selv efter faste planer. Vi behøver ikke tænke på det. Vi kan se, at planterne bliver serviceret, og der hænger ingen døde blade. Kvaliteten i serviceaftalen er enorm høj og pengene til planteservice er givet rigtig ud, fordi vi tit hører, at vores besøgende synes, det altid står flot.