Bæredygtighed i køkkenet
Med bæredygtige løsninger hjælper GROHE forbrugerne med at leve mere miljøbevidst i hjemmet. GROHE Water Saving sørger for at reducere vandforbruget i hjemmet, og GROHE Blue giver filtreret vand direkte fra hanen.
Det er både oppe i tiden og ikke mindst vigtigere end nogensinde før at tænke bæredygtighed ind i hjemmet. Vi sorterer skrald, og vi spiser mindre kød. Vi mindsker vores brug af plastikposer, og vi genbruger mere end nogensinde før. Alligevel tænker mange ikke over, at et højt vandforbrug også slider på miljøet.
Den vandbesparende teknologi, GROHE Water Saving hjælper forbrugerne med at mindske deres vandforbrug med op til 50% uden at gå på kompromis med dens ydeevne.
En anden bæredygtig løsning er GROHE Blue-vandsystemet. Funktionaliteten gør det muligt at mindske danskernes forbrug af plastikflasker, fordi den tilbyder både afkølet og filtreret vand.
– Det er vigtigt, at vi også tænker over vores vandforbrug, når vi tænker i bæredygtige løsninger. Det skal ikke være besværligt for forbrugerne at investere i løsninger, som er mere grønne og til gavn for miljøet. Og vi arbejder hele tiden på at forbedre vores løsninger, så de lever op til forbrugernes krav. Det er vi godt på vej mod med både GROHE EcoJoy og GROHE Blue, siger Mette Nielsen, der er marketingschef i GROHE Danmark.
Læs også:
Hansgrohe: Et skræddersyet brusebad er kun et klik væk
Om GROHE
GROHE er et af verdens førende brands inden for armaturer til køkkener og komplette sanitære løsninger til badeværelser. GROHE har over 6.500 ansatte i 150 lande – heraf 60 på salgskontoret i Danmark, der også huser det nordiske hovedsæde. Med målrettet fokus på kundernes behov skaber GROHE intelligente, livsforbedrende og bæredygtige løsninger, der alle bærer kvalitetsstemplet: ”designed and engineered in Germany”. Bæredygtighed er et nøgleområde for GROHE, der som den første sanitetsproducent i verden i foråret 2020 nåede målet om en CO2neutral produktion. Siden 2014 har GROHE været en del af den børsnoterede japanske koncern LIXIL Group Corporation sammen med en række andre nøglebrands indenfor sanitet og byggeri.