Som en hyldest til de mest eftertragtede, eksotiske og marmornuancer og -sten lancerer Silestone® nu ”Eternal” - en fascinerende serie af 5 nye nuancer med en unik kombination af æstetik og funktionalitet. Inspireret af naturlige, eksklusiv marmor har Silestone® skabt et gennemgående design kan ses gennem hele pladen, også i udskæringen og på kanterne – i nuancerne Eternal Calacatta Gold, Eternal Statuario, Charcoal Soapstone, Eternal Serena og Eternal Marquina, der med forskellige udtryk og farveholdninger matcher aktuelle interiør-, design- og arkitekturtrends:

 

Eternal Calacatta Gold: Den rene, hvide baggrund som brydes af elegante, grå lysglimt , der blander sig med overraskende, gyldne strejf. Eternal Calacatta Gold er hyldesten til en marmortype, som har været højt værdsat siden tidernes morgen.

 

 

 

Eternal Statuario. Inspireret af den klassiske italienske Carrara-marmor, har  Eternal Statuario en hvid overflade med meget bløde, glimtende markeringer i en grå nuance. Kombinationen af de smukke nuancer og materialet skaber en fornemmelse af dybde.

 

 

Charcoal Soapstone. Med sin blågrå oveflade og de kraftfulde, grå striber trækker Charcoal Soapstone linjer til den populære fedtsten – og er kendetegnet af sin kraftfuldhed, dybde og fornemmelse af bevægelse.

 

 

 

Eternal Serena. Designet er karakteriseret af naturlig subtilitet med sin smukke grå steninspirerede overflade og de fine, bløde, hvide linjer, der trækkes gennem hele materialet.

 

 

Eternal Marquina. Designet – med sin intense, sorte baggrund og de lige så intense, hvide detaljer og lysglimt - minder om det smukke, spanske sorte Marquina-marmor. Markant og udtryksfuldt!

 

 

I køkkener og badeværelser såvel som i butiks- og hotelindretninger får marmor med sin autentiske, naturlighed lige nu som designelement et comeback … og sender et stærkt signal fascinationen af materialer, som gennem generationer har kendetegnet tidløshed og elegance.

 

Eternal er samtidig den første Silestone® kollektion med Cosentinos innovative N-Boost-teknik, som sikrer overfladen en suveræn modstandsdygtighed mod pletter, gør rengøring og vedligeholdelse af Silestone-kollektionen endnu lettere og ikke mindst giver Silestone® en mere intens farve og smukkere glans – uden at gå på kompromis med de mekaniske egenskaber, som kendetegner Silestone®:Den høj modstandsdygtighed mod stød og ridser, de store formater og mange, unikke anvendelsesmuligheder.

 

Læs mere om Indretningsprojekter

 

Om Silestone® by Cosentino

De verdenskendte kvartsoverflader, Silestone® by Cosentino, består af mere end 90 % naturlig kvarts. Det højteknologiske materiale, der er meget modstandsdygtigt mod pletter, stød og ridser, har en markant lav væskeabsorption og en bakteriebeskyttelse og fås i over 90 farver, med tre forskellige overfladestrukturer og i diverse formater. Silestone® har flere produkt- og kvalitetsgarantier og 25 års garanti. 

 

Silestone®-overfladerne er anvendelige i køkkener, badeværelser og kraftigt belastede steder som fx hoteller, restauranter, sygehuse og laboratorier. Silestone® har også genbrugsserien Eco Line, som fremstilles af mindst 50 % genbrugsmaterialer. Et banebrydende og miljøvenligt produkt, som tilbydes i et smukt design og med unikke egenskaber.

 

Silestone® er repræsenteret i nogle af verdens mest unikke bygninger som Hotel Burj Al Arab i Dubai, Wembley Stadium i London, Jean Nouvels Agbar Tower i Barcelona og Telefónicas flagskibsbutik i Madrid – samt i de prestigefyldte køkkener iBasque Culinary Center (San Sebastian) og på kendte restauranter som David Muñoz’ DiverXO (Madrid), Andoni Luis Aduriz’ Mugaritz (Guipúzcoa), Dani Garcias restaurant (Marbella) og Sergi Arolas Gastró Arola (Madrid). Cosentino Group har siden 2011 sponsoreret “The World’s 50 Best Restaurants”.

 

Silestone® var det første spanske varemærke, som annoncerede på det amerikanske Superbowl (2005) og er en af hovedsponsorerne til the Houston Rockets (NBA) og Unión Deportiva Almería (spansk 1. divisionsfodbold). 

 

Som pioner inden for kvartsoverflader har Silestone® revolutioneret den globale stenindustri, og den stigende vækst har ført til, at varemærket i dag er verdensførende, med USA, Spanien og Storbritannien som de vigtigste markeder.